neděle 1. srpna 2010

Lano, rychlost, boulder, lezecká komunita = parádně prožitý lezecký den

V posdledním dnu měsíce červen se prbouzím do nádherného dne plného očekávání. Kolem 8 vyjíždím společně s taťkou na první dnešní cíl, je to cesta Knoflíková válka 9, v Rudicích. Asi o půl desáte jsem už připravenej na nástup do cesty. Prvně si cestu prořádně krokuji a očistím ji, pak dám dva pokusy při kterých spadnu hned u první expresky, ale třetím pokusem již cestu přelézám. Je to teprve moje druhá cesta v téhle obtížnosti. Je už něco po jedenácté tak se jedem zaprezentovat na Baldcup 2010, což jsou závody v rychlosti na téměř dvacetimetrové stěně. Je tam plno známých lidí včetně mých "soupeřů" z ČP. Lezu v kategorii 15+, je nás 11 a já jdu na řadu osmej. Po ůvodních rozlezech jdu do pavouka již s tradičním protivníkem Jardou, tento rok jsem ho ještě ani na jediném závodu nepředlezl a ani tentokrát tomu není jinak. Vůbec mně to ale nemrzí, protože ještě předtím se s Michalem Krčkem domlouváme že až vypadneme že zajdeme na asi 3 km vzdálený Holštějn zabouldrovat. Michal stejně jako já končí ve čtvrtfinále a může se jít bouldrovat! Po asi dvaceti minutách jsme na místě a vybíráme co polezeme. Jako první boulder jsme si vybrali 7A bez názvu. První dva pokusy jsou celkem marný, ale třetí už je úplně o něčem jiným, Michal dobře nabírá lištu a skáče do madla pak už jen nepokazit vílez a je to tam. Já bolder přelézám hned po něm. Potom jdeme omrknout bouldery Jing a Jang, oba za 7B+. To už je na nás ale oprvdu moc takže se přesunujeme k opět bezejmenému boulderu za 6C+/7A, tam se nám ale nedaří podržet jedna nepříjemná lišta ta jdem zkusit vedlejší boulder Jump and fall 7B. V tomto boulderu druhým pokusem zjišťuji proč se tak jmenuje, když skáču do topového chytu zjišťuji že je to docela nepříjemná oblina a pěkně se proletím na bouldermatku. Pátým pokusem už boulder přelézám. Michalovi tam nesedí ty klouzavé lišty tak se přesunujem dál. Nevíme co si vybrat a tak si vytváříme vlastní boulder. Je to skok z dobré díry na oblou polici. Oba to rychle přelézáme (přeskakujeme) a shodujem se na 6C. Potom lezem ještě variantu do leva, asi 6C+. Něco natáčíme a já si všimnu ještě jednoho zajímavého směru, na kras strašně nebvyklé obliny. Vylézám to asi na třetí pokus. Nevim jestli to už nějaký boulder je nebo ne, ale jedná se na kras o opravdu velmi neobvyklé a pěkné lezení. Michala i mně už bolí prsty, tak to balíme a za doprovodu rodičů kteří za náma samou nedočkavostí přišli odcházíme zpět na Baldovec. Loučíme se pádíme dom.

první rozlez s Jardou, trošku se mi tam zachytlo lano o chyt.

druhej rozlez s Jardou

Holštejn, bezejmenný boulder 7A?

4 komentáře:

  1. Jo jo :) Nejvíc den, hlavně postup na Holštejn a následné bouldery :):D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tak, škoda že neexistuje takovej postup na každejch závodech. :D

    OdpovědětVymazat
  3. :D To by bylo fajn, hned vedle závodiště takový skály :D Hej a nevypadli sme ve čtvrtfinále, když nás tam bylo 8? :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jo máš pravdu bylo to čtvrtfinále :D ;)

    OdpovědětVymazat