pondělí 27. srpna 2012

MČR v boulderingu 2012 + 7C na Ostaši

V rámci Mezinárodního horolezeckého festivalu konaného v Teplici nad Metují se uskutečnil dvoudenní závod Mistrovství ČR v boulderingu. Závody se tu konají každým rokem a jsou známy svoji vysokou účastí a kvalitou. Pro letošní ročník byly dokonce postaveny nové profily.
Do závodu se přihlásilo 28 mužů a 15 bab. V sobotu se lezla kvalifikace stylem on-sight s časovým limitem 4 minuty na každý ze čtyř boulderů. V prvním boulderu trochu zaváhám, ale třetím pokusem se mi 2 sekundy před koncem limitu daří topovat. Druhý boulder se mi podaří vymyslet až posledním pokusem, kdy už mi bohužel došel čas. Ve třetím jsem totálně dutej a zjišťuji, že některé specifické silovky mi fakt nesedí. Čtyřka mi naopak parádně sedne a hned prvním pokusem dolézám do zóny a bojuji a top, ten se nakonec nekoná. Kvalifikační bouldery se mi moc líbili a myslím, že i obtížnost celkem seděla. Chvíli po dolezení všech závodníků speaker hlásí postupující. Já jsem už tak nějak smířenej s tím, že nepostoupím a plánuji menší boulderový trip na Ostaš. V tom ale zaslechnu své jméno a tak trochu se štěstím postupuji z 12. místa do finále.
Po kvalifikaci s Romanem Kučerou zajedeme na Ostaš, kde máme oba jasnej plán - pěkně na pohodu si zalízt a hlavně se nezničit. To se nám oboum podařilo a jako třešničku na dortu tohoto dne jsem vylezl na první pokus dne boulder Vzali mi můj sen 7C. Večer se v přeplněném kině podíváme na pár outdoorových snímku, ze kterých bych vyzdvihnul především I believe a can fly.
V neděli dopoledne je na programu finále. Stavěči nás asi trochu (hodně) přecenili a v celém finále padli pouze dva topy. I proto se tady není moc o čem rozepisovat...prostě strašnej nářez a boj o zóny. Mistrem ČR se s jedním topem stal Štěpa Stráník, druhý byl Ondra Nevělík též s jedním topem, ale na více pokusů a třetí místo obsadil Roman Kučera s třema zónama. Já jsem se s dvěma zónama oproti kvalifikaci posunul na 9. místo z čehož mám trochu rozporuplné pocity, ikdyž asi převažují ty kladné.
Závěrem bych chtěl poděkovat všem zúčastněným za super akci a těším se na další bouldrové klání.

v debatě s nejkrutějším speakrem

kvalifikace - boulder č. 1

finále - boulder č. 3

finále - boulder č. 4

finále - boulder č. 4

Žádné komentáře:

Okomentovat