středa 14. března 2012

Jarní prázdninové Rudice

Tento týden máme ve škole jarní prázdniny, a tak už předem domlouvám nějaké ty skály. Jelikož počasí je poslední dny dost špatné, volíme společně s Petrem Rudice. Volba se naštěstí ukázala jako šťastná, protože mírně vlhké jsou většinou jen začáteční chyty. I přes nepříliš příznivé počasí se rozhodneme strávit tu dva dny.
V úterý se ještě před příjezdem do Rudic stavujeme na bouldry do Blanska, ty jsou však bohužel mokré a jeden kámen se nám ani nepodaří najít. V Rudicích dáme na rozlez tradičně Výlov 7- a jdem na naše primární cíle. Já si pročistím a částečně rozpomenu Ztopořenou větev 9/9+, kterou jsem zkoušel už minulý rok, ale vždycky kousíček chyběl. Petr poté zkrokne Anarchii 8 a jdu na pokus. Začáteční chyty jsou dost vlhlké, takže spodek jdu každý krok na pád, ale daří se mi jej přelézt, problém nastal když mi zhruba ve 3/4 cesty úplně zmrzly prsty, chtě nechtě jsem se musel odporoučet k zemi. Před dalším pokusem se jdu trošku proběhnout a zahřát, to mi však nebylo nic platné, jelikož u druhé presky mi ustřelí mokrá lišta. Zdravě se naštvu, stáhnu lano, převážu se a cestu přelezu. Velká radost, cíl splněn. Petr chvíli poté pošle Anarchii a zkrokuje Fiestu 9-. Vytrvalost už není, takže se náročným terénem přesunujeme k bouldrům. Bouldry vypadají famózně, jen jich je málo a jsou těžké. Po chvili pokusování se mi zadaří bezejmenné 7B a vedlejší Pan sekáč 6C+ na první. Petr je kousek od přelezu Mys 7A a u bezejmenného 7B mu také moc nechybí. Přelez se však nekoná a místo toho si Petr užívá "letecký den".
Ve středu se podle počasí má trošku vyjasnit a snad i trochu oteplit. To se ale nenaplní, spíše se přidal ještě chvílema dost silný vítr a mírné mrholení. Naštěstí "psyche is high", tak jdem na to. Petr má od včerejška rozdělanou Fiestu, kterou po chvíli trápení celkem suše pošle. Já chci nahlédnout do poměrně nově vzniklého 8a Wilibaldovi bicepsy. Po hodině cestu zkrokuji, dám dva ostré pokusy a zjistím, že je to na mě asi moc těžké. Trochu poupravím program, čímž cesta nepatrně zlehkne a s tím, že se co nejdřív pro tuto cestu vrátím vycvakám expresky. Počasí je dnes opravdu dost chladné a za celou dobu jsme pod skalami nepotkali jediného lezce ani turistu. Petr jde ještě pozkoušet bouldrové resty ze včerejška, ale nakonec nula, ikdyž Mys byl hodně hodně blízko.
S dobrým pocitem, že i v tomto počasí jsme si poměrně dobře zalezli se balíme a valíme dom.

 Ztopořená větev 9/9+

 Ztopořená větev 9/9+

 Ztopořená větev 9/9+

 Ztopořená větev 9/9+

 Petr v Anarchii 8

 Petr v Anarchii 8

 Petr v Anarchii 8

 Rudický potok

 Mys 7A

 Mys 7A

bezejmenné 7B

Žádné komentáře:

Okomentovat