neděle 10. listopadu 2013

Štamberk - Moon is smilling 7B+ FA

Když jsem se v pátek díval na počasí, tak hlásili na neděli zataženo a déšť. Když jsem se ale v neděli ráno probudil a podíval se z okna, tak bylo krásně jasno a poměrně i sucho. V 8:20 navrhuji polospící Šárce, že by jsme mohli někam na skály. Nevím proč, ale napadl mě Štamberk. Koukám na autobusy a zjišťuji, že jediný bus jede v 9. Neváháme, okamžitě balíme a valíme na bus. 
Vše jsme stihli a za chvíli vystupujeme v malebné vesničce Lhotka. 


 
Po krátké chůzi se dostáváme k zřícenině hradu Štamberk. Na pureboulderingu jsem koukal ně nějakého pseudo-průvodce a matně si vzpomínám, kde asi tak jsou ty kameny. Asi hodinu běhám po lese a zjišťuji potenciál. To se nakonec vyplácí, protože jsem nalezl parádní asi 5-ti metrovou stěnku s malými ostrými lištami a dvěma jasnými směry. 



Asi půl hoďky kámen čistím a pak se dávám do lezení. Nejdříve ale ještě zjišťuji, že jsem si zapomněl oblečení, takže mě Šárka půjčuje alespoň kalhoty. Prvně nastupuji do levé linie, což je opravdu parádní pětihvězdičková silová lištovačka. Boulder mi zabere přibližně hodinu, než vstanu vítězně a hlavně dost překvapeně a radostně na vrcholu. Název Moon is smilling a obtížnost asi 7B+. 




Poté se přesunuji doprava. Od pohledu je boulder znatelně lehčí, ale narozdíl od toho levého se crux nachází až nahoře a velkou roli tam hraje faktor strachu. Nakonec se mi boulder daří přelézt poměrně lehce, takže cca 7A a trefný název Just steady. 



Ještě v rychlosti kousek opodál vylezu pěkné 6B+ a přecházíme k místu, kde je na řadě Šárinka. Nejsou tu úplně bouldry pro začátečniky/okamžité profesionálky, tak si vymýšlíme vlastní směry. 




Za hoďku nám jede bus, a tak to radši balíme a jdeme. 

Žádné komentáře:

Okomentovat