pondělí 1. března 2021

Panský les - nové sektory, bouldry a radosti

 Koncem února panovalo poměrně suché a slunečné počasí s příjemnými teplotami. Sníh už na většině míst roztál a bouldrové oblasti, které po zimě rychle vysychají se začínají těšit nájezdům bouldristů. 
Já společně s Šárkou a Kubajzem jsme jedni z nich a volba padá na nově očištěné kameny poblíž Humpolce v Panském lese. 
O nové bouldry se zde postaral především Vojta Horský, za což mu patří velký dík. 

Je 26. února a s Šárkou a Kubajzem tlačíme kočárek přes větve padlých stromů, zasažených a pokácených vlivem kůrovce. Míříme pod kámen Nebeská brána, kde mám v plánu hned čtyři bouldry za 7A(+). Kámen nabízí pěkné lezení v mírně převislé desce, kde lezeš po madlech, lištách, stiscích, backhandach i "spáře". 
Potkáváme zde Radima, který se už činí a já se přidávám. Na rozlez přelézám druhým pokusem Poslední soud 7A. Poté přelézám na první Popravu 7A, ktera je díky těžšímu startu o chlup těžší. Dále na flash Rozhřešení 7A, což je za mě asi nejhezčí boulder na tomto kameni. A zakončuji to na první pokus přelezenou Hypotenzí dříve 7A, teď realnějších 6C+. 
Klasifikace je zde hodně "příznivá" a v jiných oblastech by nejspíš ani jedno 7A neobstálo. Osobně se u všech bouldrů přikláním k 6C+, ikdyž co boulder to pět hvězdiček z pěti. 



Přichází samotný objevitel, čistič a přelezce většiny zdejších bouldrů Vojta a provádí mě jednotlivými sektory. Ukazuje mi nejtěžší kousky, které stojí za vyzkoušení a já jsem rád, že mám "ulehčenou práci". 
Po prozkoumání místního potenciálu se dávám do bouldru Leonidas 7A, který je pomstou všem dlouhánům. Především proto, že místa kvůli okolním kamenům je poskromnu a obtížnost je tak dána i za "čistotu" přelezu. Druhým pokusem se o centimetr vyhnu překážejícímu kameni a přelézám. Tady asi obtížnost sedí. 

Další zastávkou je Marinované žebírko 7A. Daří se flash. Klasa možná lehčí, ale na místní poměry sedí. 



Následně flashuji na vedlejším kameni Neúprosnou gravitaci 7A. Za mě moc pěkný boulder a myslím, že tady 7A může být, ikdyž taky jedno z těch lehčích. 




Den zakončuji jednokrkovkou zvanou Strom 7A. Jde na flash a tady se pro změnu o žádnou velkou krásu nejedná. Obtížnost zase někde mezi 6C+ - 7A. 




O dva dny později jsme zpět na místě činu. 
Tentokrát v sektoru Pod hradem, kde jsem ještě nebyl. V plánu je "sekanina" New base line 7A+, Zbrojnoš 7B a nějaké novinky a projekty od Vojty. 
New base line 7A+ zkouším na rozlez na flash, ale co vypadá ze země jako hračka se dá špatným programem zbabrat hned v druhém kroku. Nevadí, boulder zkrokuji a následně přelézám. Líbí se mi hlavně poslední nálet do hrany, takové bouldry mám rád. 



Od pohledu se mi líbí Zbrojnoš 7B. Trochu očistím výlez a jdu na to. Opět se cítím na flash a opět to nedopadá. Smeká mi noha a já v zápalu boje okamžitě nastupuji znovu a přelézám. Mám radost, dva krásný bouldry v kapse. 



Přecházím na projekt, který mi ukázal Vojta. Dvě mikrolišty, odlepit zadek a plácnout do lepšího. Tentokrát flash. Vzniká tak Pravítko pro baletku a nahazuji 6C+. 

Pravítko pro baletku 6C+


Další hezký boulder je Začarovaný kruh 7A. Přelézám na flash. Klasa možná lehčí.
Pozkouším ještě projekt, kde neodlepím zadek od země a to je vše. 

Žádné komentáře:

Okomentovat