neděle 21. prosince 2014

Hyenismus 7B, Oldřiš

Budím se do jasného rána, plného slunce a motivace. Jednoho je poslední dobou bohužel málo, druhého přebytek.
Venku je mokro, ale Jeskyně na Oldřiši je téměř permanentně suchá, což ve mě vyvolává reakci v podobě odeslání sms Klimičovi, který ale včas neodepisuje, a tak beru matici, dva foťáky, čtyři baterie, dvoje lezečky, auto a jedu.
Většina kamenů je mokrá, ale nenechám se znepokojit a jdu dál. Po cestě se trochu rozlezu a už okukuji Hyenismus 7C. Nejdříve mě však dost znepokojí vrstva magnézia na startovních chytech a v průměru dvě čárky na každý chyt na kameni. Dotyčnému by neškodilo pár lekcí lezecké etikety na skalách...
(Případný) přelez si chci zdokumentovat, vytahuji tedy první foťák, ten hlásí, že baterie je téměř vybitá, tak se pokusím zapnout druhý, ten se ani neobtěžuje něco hlásit, a ignorantsky mi nastavuje černý displej. Měním baterky...ty mají alespoň tolik úcty aby mi sdělili že "Baterie je vybitá!". Beru opět první foťák a mačkám tlačítko "natáčet" sedám pod boulder a slyším nelibozvučné zapípání, zvedám se a jak už správně tuším, baterie je vybitá. Vytahuji náhradní a celý cyklus se opakuje ještě jednou, v tu chvíli málem oba foťáky letí někam do údolí, nejlépe s dráhou letu, která končí na ostré hraně kamenu. Naštěstí se mi tyto energie podaří usměrnit alespoň do oblasti, kde se nacházel batoh a bunda, a tak byly pro tentokrát zachráněni.
Konečně sedám pod boulder, dvakrát zachybuji a třetím pokusem přelézám. Jsou to pěkné hravé pohyby v převise, které ale s uvedenou klasou nemají nic společného. Řekl bych tak 7B.
Když už jsem tu, tak sedám pod Neandrtálce 7C+. Zde vyplýtvám celou paletu svých pohybů, ale ne a ne vyhnout se kamenu, který boulder značně ztěžuje. Velkou výhodou v tomhle bouldru je určitě dlouhé rozpětí a hydraulická pravačka.
Ani jedno z toho nemám, takže balím matici a probíjím se místní džunglí k autu.

Jeskyně

1 komentář: