středa 23. května 2012

EYC Edinburgh

Minulý víkend se v hlavním městě Skotska - Edinburghu konal letošní první evropský pohár mládeže a juniorů. Pro některé z českých účastníků včetně mě, to byl "boj" o polovinu vstupenky do Singapuru, kde se na konci prázdnin koná MS. Z česka dorazila devíti člená skupinka závodníků. Jelikož je to pro většinu zemí vzdálená destinace není účast tak vysoká jako na jiných EYC, avšak z absolutní špičky moc závodníků nechybělo.
V pátek se leze pouze rychlost, které se já kvůli lepšímu soustředění na obtížnost nezúčastním. Naopak se jí zúčastnil Honza Kříž, který postoupil z první příčky. Můj čas a většiny ostatních nastává v sobotu, kdy se lezou kvalifikační cesty na obtížnost. Naše první cesta vypadá moc pěkně, dokonce mi i sedne, ale zastavujeme mě první těžky krok kousek pod stropem, kde zaváhám a kvůli mé nerozhodnosti padám. Druhá ceste vypadá opravdu těžce, padá se už před polovinou a je tam jedno velmi dlouhé cvakání na které doplatil JJ. Mě v cestě stejně jako Zdendovi díky poměrně velké zimě zmrznou prsty tak, že sotva cítím co držím, a když se k tomu přidají bandasky a následný těžký krok, vím, že je konec. I přes malý počet závodníků ve finále ani nedoufám a končím na 15. příčce ze 17. závodníků. JJ-ovi se zadaří o něco lépe, ikdyž i on ví, že měl na víc než 12. místo. Nejlépe z české výpravy dopadl Honza Kříž, který vyhrál závod v rychlosti. V obtížností nejlépe zaválela Terka Svobodová, 6. místo.
Ikdyž se po těchto závodech pomalu loučím se Singapurem, musím uznat, že závody mě opravdu bavily a nebýt tak špatného výkonu, byl bych opravdu se vším všudy  spokojený.




Foto by best Dj John Cross.

1 komentář: