pondělí 26. srpna 2013

ČP v boulderingu - Teplice nad Metují

Jako již tradičně se stal součástí Mezinárodního horolezeckého festivalu také závod Českého poháru v boulderingu. A součástí tohoto závodu jsem se stal já. Spolu se mnou dalších 31 mužů a 16 žen.
Lezlo se na nové bouldrové věži, která byla na můj (i většiny ostatních závodníků) vkus až moc kolmá a o bouldry se staral osvědčený stavěč Vilda Chejn.
Na závody jsem se vypravil už v pátek společně s Šárkou.
Druhý den se probouzím plný energie a motivace do závodu. Jako vždy se zde leze jak finále, tak i kvalifikace systémem OS, takže si chvíli počkám v izolaci a jdu na řadu. První bouldr vypadá dobře, ale nejdříve si nevšimnu chytu za hranu, potom mi dvakrát ujede noha a dochází mi čas. Mám pořádně natečeno a jdu 5 minut odpočívat než se podívám do druhého problému. Odtéct mi nestihlo a tak nastupuji s bandaskami. Asi pětkrát spadnu v druhém kroku, než mě konečně napadne dát jinak nohu a udělat třetí krok, ten mě bohužel opět zastavuje a už mi dochází čas, takže jdu zase odpočívat. Trojka je pro dlouhány. Nechám se zmást stavěčem a zalézám do "slepé uličky" krok před top. Čtyřka je to na co jsem celý závod čekal - silové lezení v (bohužel jediném a né nijak velkolepém) převise. Bohužel nedokážu podrtit zvláštní kulatý chyt, který nevím jak uchopit a padám při skoku do zóny.
Závod tedy ukončuji se značně neuspokojivým výsledkem 2 zóny na 2 pokusy, což stačí pouze na 20. místo.
Celkově mi přišlo, že i když bouldry byly poměrně dobře postavené, tak delší lezci měli značnou výhodu.
Pro vítězství se natáhl Kuba Hlaváček následovaný Martinem Stráníkem a Honzou Chválou. Všem velká gratulace.

Žádné komentáře:

Okomentovat