neděle 21. dubna 2013

ČP v lezení na obtížnost mládeže a juniorů, Praha - Cibulka

Včera se konalo první kolo lezeckých závodů na obtížnost mládeže a juniorů. Tento závod se uskutečnil na pražské stěně Cibulka a byl zároveň jedním ze dvou nominačních závodů do reprezentace. Cesty jako už tradičně stavěl Vítek Lachman za pomoci Juráše a JJ. Musím říct, že se jim opět povedly.
První kvalifikačka se zdá být hodně těžká. Spousta lidí padá už u druhé expresky. Nástup se mi zdál opravdu poněkud těžší než normálně, ale potom cesta zlehkla. Bandasky se mi daří průběžně sklepávat a dolézám až k předposlednímu chytu cesty, tam už není power na závěrečné dynamo. Dole mi rozhodčí asi po deseti minutách oznámí, že jsem někde ve tří čtvrtinách cesty stoupl za pásku, takže mě uznají poslední chyt před tímto odšlapem. Jenom jsem trochu nepochopil, proč mě z cesty nesundali hned, jak tomu bývá zvykem, a jak je psáno v pravidlech. Nějak mě to ale netíží, i tak jsem prozatím na druhém místě.
Druhá cesta vede v kolmáči po malých oblých lištách. Cesta mě přijde dost lehká, ale kousek za polovinou ztratím balanc a padám. Do finále postupuji z druhého místa.
Finálovka vypadá ze všech cest nejlépe. Bohužel jsem se rozhodl lézt přes přídrž a to nějak nevyšlo, takže celkově druhé místo za Peťou Čermákem. Tomu se sice při finále taky povedlo odšlápnout za pásku (stejně jako mě při kvalifikaci mu to nijak nepomohlo a nebylo to úmyslně), ale rozhodčí si toho asi nevšimli. Každopádně dolezl o kus dál než já a vyhrál zaslouženě. Třetí skončil Marek Oubrecht.
Závody byly strašně zdlouhavé, mezí první a druhou kvalifikačkou jsme měli snad víc než tři hodiny prostoj. Taky mě trošku mrzí jednání rozhodčích. Alespoň o důvod víc trávit více času na skalách. :)
Díky organizátorům za uspořádání závodu.




Žádné komentáře:

Okomentovat